2011. augusztus 13., szombat

Erdei gyümölcsös muffin


Ma bankosat játszottam. Vitamin bankosat. Ehhez a mutatványhoz szereztem sok-sok erdei gyümölcsöt, amolyan bogyós féléket. Minden bogyó egy muffint jelentett. Persze én tartottam a Smith-féle láthatatlan kéz elvét, így ami nekem jó, - ez itt az adás szeretete - az a "köznek" is. A "köz" igazán meg volt elégedve. Kamatosan kapott kakaót, krémet, kényelmet és kedvet.
Ez a sütemény igazán egyszerű, mint a muffinok általában. De ne becsüljük le a muffin klán ezen igazán praktikus vonását: legyünk jó közgazdászok, legyünk utilitaristák. És egy cseppet persze hedonisták. ;)


Hozzávalók (20 nagy muffinhoz)

  • 25 dkg liszt
  • 1 púpozott evőkanál kakaó
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 1/2 mokkáskanál szódabikarbónát
  • 10 dkg étcsokoládé
  • csipet só
  • 2 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 2 zacskó vaníliás cukor
  • 2 dl erdei gyümölcsös joghurt
  • 1 dl olvasztott vaj
  • 15 dkg gyümölcskeverék


A lisztet, a kakaót, a sütőport, a szódabikarbonátot, az étcsokoládét keverd össze egy csipet sóval egy nagy tálban.
A két tojást villával verd fel, majd ezt robotgéppel folytasd a cukorral együtt.
Add hozzá a joghurtot és az olvasztott, de nem meleg vajat! (a meleg vaj miatt kicsapódik a tojás)
A lisztes tálban dolgozz tovább: tedd a benne lévőkhöz a tojásos-cukros-vajas masszát. Végül óvatosan keverd el a gyümölcsöt is.
180°C-on, 15 percig süsd.
Díszítésnek porcukorral is megszórhatod - illik a bogyós ínyencségek fanyar aromájához.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése